Dünyaüzerinde yüzyıllar öncesinden yapılmaya başlanan faaliyetler için “geleneksel”kelimesi kullanılmaktadır. Buradaki geleneksellik bir faaliyetin yüzyıllaröncesinden, toplumun belleğinde oluşturduğu anlam ve işlevlerdeki değişimi ilebunların kuşaktan kuşağa aktarımını ifade etmektedir. Bu minvalde yağlı güreş,Türkler açısından bakıldığında geleneksel sporlardan güreşin, bilinentürlerinden en fazla takip edileni ve uygulananıdır. Fakat Türk toplumuaçısından yağlı güreşler sadece bir mücadele sporu olmayıp, farklı anlamlar dataşımaktadır. Örneğin, savaşa hazırlık durumunda düşmana bilenme, ruhun tatmininoktasında gücün kutsanması, milli gücü anlatan mitlerin meydana gelmesi veahlak gibi manevi bir değerin eğitimi hatta içgüdüsel olarak beslenmesi, kuvvetile inancın yek vücut hale getirilmesi, hatta zaman zaman ibadetinsembolleşmesidir.
Bununlabağlantılı olarak bilimsel dille ifade edilen “kolektif bilinçaltı” başka birdeğişle, içgüdüsel olarak Türklerin yerleştiği her yerde, takvimle de bağlantılışekilde koyunlarla kuzuların katımında, toylarda, ocak tüttürmede, bayramlar vesair törenlerde mutlak surette güreşin kendisine yer bulduğu ödüllerin dinimotifler çerçevesinde üç, yedi, dokuz, kırk katları oranında verildiği detespit edilmiştir.
Ayrıcayağlı güreşin icra edildiği mevkii olarak efsanelere dahi konu olanKırkpınar’ın, günümüzde ilk defa Yunanistan sınırları içerisindeki Ammovonou(Simonia-Simavna) yöresinde başladığı, fakat Balkan Savaşlarından sonra şimdiyapıldığı yer olan Tavuk Ormanı mevkiine (Sarayiçi) taşınmıştır.