Medyayı etkin ve akılcı biçimde kullanmak, medyadan gelen yazılı ve yazılı olmayan farklı formatlardaki mesajları değerlendirebilmek, onları çözümleyebilmek ve medyadan gelen iletilerin ideolojik ayrımının farkına varabilmek bağlamında medya okuryazarlığı eğitiminin önemine dikkat çekme ve gelişen iletişim teknolojileri düzleminde medyayı okuyabilmek kitabımızın temel merkezini oluşturmaktadır. Bu amaçla üç bölümden oluşan çalışmanın ilk bölümünde; okuryazarlık ve medya okuryazarlığı kavramları açıklanmış, medya okuryazarlığının iletişim teknolojileri ve yeni medya düzleminde değerlendirilmeleri yapılarak, Türkiye ve dünyadaki gelişimiyle birlikte medya okuryazarlığı eğitiminin önemi vurgulanmıştır. İkinci bölümde; iletişim ve teknoloji kavramları tarihsel süreçleriyle birlikte tanımlanarak iletişim teknolojilerinin önemi üzerinde durulmuş ve bu çalışma için önemli olan yeni medya ve konvansiyonel medya kavramları açıklanmıştır. Üçüncü bölümde; yeni iletişim teknolojileri ve medya ilişkisi açıklanarak, yeni iletişim teknolojilerinin sosyal ve kültürel etkileri üzerinde durulmuştur. Ayrıca yeni iletişim teknolojilerinin gelişimiyle birlikte dönüşen güncel birçok sorun ele alınmış, medya okuryazarlığı eğitimi çerçevesinde değerlendirilmiştir. Kitabımızda metodoloji olarak kapsamlı literatür taraması yapılmış ve güncel kaynaklara başvurulmuştur.
Bu kitap kapsamında medya okuryazarlığının tarihsel serüveni ve iletişim teknolojilerine bağlı olarak geçirdiği süreçler literatür taraması yöntemiyle ele alınmış, medya okuryazarlığı eğitimi dünyada ve Türkiye'deki gelişimiyle birlikte incelenmiştir.