ÖĞRETİM TASARIMI TÜMELİ


Büyütmek için resme tıklayın...
ISBN :
978-625-6284-93-7
Yayınevi :
Berikan Yayınevi
Basım Yeri / Yılı :
Ankara / 2024
Sayfa Sayısı :
90
Ebat :
16 cm X 24 cm
Fiyatı :
Sorunuz..

“Bilim metafiziği red etmez ama metafizikle de ilgilenmez!” mottosunun hemen her ideolojide aforoza uğradığı günümüz Türkiye’sinde bilimi yaşam odaklı düşünme ve yapmanın ne kadar zor olduğu yadsınamaz bir gerçektir.

Etik değerlerin ahlakla karıştırıldığı, teşvik akademisinin de finansa evrildiği bir anlayışının egemen olduğu üniversiteler dünyada bilim ve araştırmanın etik temellerde yapılması da ayrı zorluklar ve heves kırıklıkları oluşturmaktadır.

Kimin daha çok şeyden anladığının önemsendiği 21. Yüzyıl becerilerinin içinde de bilim temelli yeterliğin sadece problem çözme boyutu olarak yer aldığı bir gelecekte de “bilim, araştırma ve etik” epistemosuna tümel bakmanın eğitsel ve yaşamsal önemi kendiliğinden ortaya çıkmaktadır.

“Öğretim Tasarımı Tümeli” özneli bu yapıt öncelikle öğretim tasarımının kilit sorusu olan; “nasıl öğretelim?” sorusuna duyarlı bir bakışı öngörüyor. Yapıtta belirli bir öğretim kuramı, yaklaşımı ve modeli öne çıkarılmadı.

Ama; bilimin nesnel, evrensel, birikimli, kayıtlı, birikimli ve olgusal olma özellikleri gereği nesnel olarak söylenip yazılıp çizildi her şey. Yine, evrensel bir öğreti ilkesi olan; “somuttan-soyuta ilkesi” odaklı somutlandırılıp örneklendirildi yapıtta yer verilen her bir bilgi öbeği.
© 2025   Berikan Yayınevi   -  Tüm hakları saklıdır.   |   GMK Bulvarı No:80/1 Maltepe Ankara TÜRKİYE  -  Tel: +903122326218  -  Faks: +903122321499  -  berikan@berikanyayinevi.com.tr
Berikan Yayınevi sitesinde kullanılan kitap, dergi, bülten, dijital eser, fotoğraf, haber gibi içeriği, sitenin görünüm ve teknik değerlerini önceden haber vermeksizin değiştirme hakkını saklı tutar.
Verisayar Bilişim Teknolojileri