“Bilim metafiziği red etmez ama metafizikle de ilgilenmez!” mottosunun hemen her ideolojide aforoza uğradığı günümüz Türkiye’sinde bilimi yaşam odaklı düşünme ve yapmanın ne kadar zor olduğu yadsınamaz bir gerçektir.
Etik değerlerin ahlakla karıştırıldığı, teşvik akademisinin de finansa evrildiği bir anlayışının egemen olduğu üniversiteler dünyada bilim ve araştırmanın etik temellerde yapılması da ayrı zorluklar ve heves kırıklıkları oluşturmaktadır.
Kimin daha çok şeyden anladığının önemsendiği 21. Yüzyıl becerilerinin içinde de bilim temelli yeterliğin sadece problem çözme boyutu olarak yer aldığı bir gelecekte de “bilim, araştırma ve etik” epistemosuna tümel bakmanın eğitsel ve yaşamsal önemi kendiliğinden ortaya çıkmaktadır.
“Öğretim Tasarımı Tümeli” özneli bu yapıt öncelikle öğretim tasarımının kilit sorusu olan; “nasıl öğretelim?” sorusuna duyarlı bir bakışı öngörüyor. Yapıtta belirli bir öğretim kuramı, yaklaşımı ve modeli öne çıkarılmadı.
Ama; bilimin nesnel, evrensel, birikimli, kayıtlı, birikimli ve olgusal olma özellikleri gereği nesnel olarak söylenip yazılıp çizildi her şey. Yine, evrensel bir öğreti ilkesi olan; “somuttan-soyuta ilkesi” odaklı somutlandırılıp örneklendirildi yapıtta yer verilen her bir bilgi öbeği.