ARKA KAPAK YAZISI
Günümüz Genel Edebiyat Bilimi'nde olduğugibi Türk Edebiyatı'nda da kabul edilen anlayışa göre, sanat vasfını bütünüyleyitirmeyen, lakin bir bilim olarak da kabul edilen Edebiyat'ın Edebiyat Tarihi,Edebiyat Teorisi, Edebiyat Felsefesi, Edebiyat Eleştirisi, KarşılaştırmalıEdebiyat, Edebiyat Psikolojisi, Edebiyat (Öğretimi ve Eğitimi) ile EdebiyatSosyolojisi gibi çeşitli alt dalları vardır.
Sosyoloji, Sanat Sosyolojisi, KültürSosyolojisi ve Edebiyat Bilimi'nin bir alt bilim dalı olarak 'EdebiyatSosyolojisi' (the sociology of literature), Dil Sosyolojisi ve Çocuk EdebiyatıSosyolojisi'ni ihmal etmeksizin, dünya ülkelerinde olduğu gibi ülkemizde dealanın uzmanları olarak sosyologlar, akademisyenler, edebiyat araştırmacılarıve bu konuya ilgi duyan yazarlar tarafından üzerinde durulan, son zamanlardailgiye mazhar olarak çeşitli seviyelerde ve türlerde çalışma yapılan biralandır.
'Edebiyat Bilimi ve Modern TürkEdebiyatında Edebiyat Sosyolojisi' adlı bu çalışma, alanındaki onuncu (10.)kitap olup, Sosyoloji, Sanat Sosyolojisi, Kültür Sosyolojisi ve EdebiyatBilimi'nin bir alt bilim dalı olarak Edebiyat Sosyolojisini 'Dil Sosyolojisi've 'Çocuk Edebiyatı Sosyolojisi' dahil bütün alt kolları ile birlikte'kuramsal' olarak konu edinmekte ve maziye ait olanlar dahil mevcut bilgibirikimimizi, değerlerimizi ve yetiştirdiğimiz entelektüellerimizi dikkatealarak disipline dair gelecek tasavvurlarımızla birlikte bütüncül biryaklaşımla incelemektedir.
Yaklaşık olarak on yıl önce, 25 Eylül2012'de şimdi görev yaptığım fakültede Edebiyat Sosyolojisi dersi için yapılanhazırlıklarla başlanmasına rağmen, fırsat bulundukça üzerinde çalışılan, sonbir yıldan beridir ise, sayısız yerli ve yabancı yayına başvurularakgüncellenip yeniden kaleme alınan bu çalışma, gerek sosyologlar ve gerekse Türkdili ve edebiyatı akademisyenlerince kendinden önce kaleme alınan çalışmalarınalana katkılarını onaylamasına ve takdir etmesine rağmen, Edebiyat Sosyolojisidisiplininde göz ardı edilen 'sınıflandırmalara, özellikle de 'edebî türler'açısından sınıflandırma ve yaklaşımlara odaklanarak yapılmayanı yapmaya,oldukça yoğun yayın faaliyetleri ile adeta bir ormanı andıran disiplin içindeher seviyeden okurlar için gidilebilecek bir yol açmaya ve bazı önerilerdebulunmaya çalışmaktadır.