Gülgaakı; rengi solmayan, yaz-kış her daim kırmızı rengini koruyan, yeşil yaprağı ve sarı kökü ile türlü hastalıklara şifa verdiğine inanılan efsanevi bir çiçek türünün adıdır. Adını türlü özelliklere sahip bir çiçekten almış olan Gülgaakı da adını aldığı çiçek gibi Kalmuk halkının dertlerine şifa olmaya çalışmış, Kalmuk halkının “hanışa”sı yani kadın hanı olmuş bir destan kahramanıdır. Gülgaakı isimli kahramanın yer aldığı Togolok Moldo, Ibıray Beyşekeyev, Kasımbek Seydakmatov, Çotbay Narmırzayev ve Oruzbay Urmambetov gibi varyantları olan, Kırgızistan'da poema, dastan olarak kabul gören bu sözlü gelenek ürünü; içerisindeki arkaik unsurları, dinî motifleri, tarihî olayları, boy adları, coğrafi mekânları ve kahramanları ile epik türün önemli örnekleri arasındadır.
Bu çalışmada tüm varyantların ortak kahramanı olarak görülen Gülgaakı ve onun yolculuğuna yer verilmiştir. Gülgaakı bu yolculuğunda varyantlarda babası Koŋtaacı Han'ın Şaman inanışını bırakıp Şaamaşrap Derviş'in ısrarları ile İslam dinini kabul etmiş kızı, Kalmuk halkının huzurunu ve refahını her şeyin üstünde tutan bir Kalmuk hanı olmuştur. Kadın kahraman Gülgaakı'nın yolculuğu, tüm varyantların Türkiye Türkçesine aktarımı ve kahraman kadrosu, şekil, zaman, mekân, motif açısından incelenmesi şeklinde ele alınmıştır. Varyantlara aitepizotlar ile varyantların genel özellikleri tablolar hâlinde sunulurken özel adlar dizini de çalışmada yerini almıştır. Ayrıca kadın kahraman Gülgaakı'nın yolculuğu içsel ve gelişimsel olarak psikoterapist Maureen Murdock'ın “Kadın Kahramanın Yolculuğu” modeli ile de değerlendirilmiştir.