Atsız ayarında bir düşünürün ve Atsız gibiçizgisinden bir milim dahi sapmamış bir dava adamının anlaşılmasında ilk başvurulacakkaynak, onun eserleridir. Gerek telif eserleri gerekse de yönettiği dergilerher düşünce adamı gibi Atsız’ın anlaşılmasını sağlayacak en önemlikaynaklardır. Bu bağlamda özellikle düşünce dergileri çok sayıda yazarın eseriolsa da genel olarak bir düşünürün sistematikleştirdiği bir çizgide yayınyapar. Daha açık bir deyişle, dergilerin “üstadının”, fikir önderinin bireseri, onun yönettiği bir okul olduğunu söylemek mümkündür. Önemli düşünceadamlarının yönettikleri dergilerin, hedef kitleleri başta olmak üzere toplumüzerinde etkisinin daha fazla ve de yaygın olduğu ortadadır. Bu etki hemüstatlarının etkilerinden hem de (ideolojik) dergilerin “geçerli” bilgitürlerinin (felsefe, bilim, sanat, din) aynı anda bulunabileceği mecralarolabilmelerinden kaynaklanır. Çünkü düşünce dergileri, yalnızca haftalık/aylık“çalakalem” yazılmış makalelerden ibaret olmadığı gibi, haberler, edebiyatürünleri ve hatta reklam ilanlarına kadar bir derginin düşüncesini yansıtmadaipuçlarından öte, bilgi sağlayabilir de. Bu anlamda Atsız’ın düşüncesininanlaşılmasında temel kaynaklardan biri onun yönetiminde çıkan dergilerdir. Bunokta, 1960 ve 1970’li yılların dergicilik faaliyetlerinin temel özellikleri debilindiğinde daha anlamlı olacaktır. Bu dönem düşünce dergilerinin en önemlikarakteristik özelliği yukarıda belirtildiği gibi, bir “üstad” etrafındaoluşmasıdır.