Yirminci yüzyılda ve yirmi birinci yüzyılın ilkçeyreğinde, bilgi ve iletişim teknolojileri alanında önemli değişimleryaşanmıştır. Sosyal, kültürel, siyasal ve ekonomik vb. alanlarda görülen budeğişimler, toplumların eğitsel süreçlerini de doğrudan ve dolaylı olaraktesiri altına almıştır. Bilgi iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlıgelişmeler, aynı zamanda kitle iletişiminin (medya) dönüşümüne de nedenolmuştur. Böylece insan hayatının her aşamasında etkili ve önemli bir konumdaolan medyanın, bireylerin yaşamı üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri daha dafazla hissedilebilir bir hale gelmiştir.
Özellikle çocuklar ve gençler üzerinde kendihegemonyasını oluşturabilen medya, toplumları istediği yönde etkilemiş veyönlendirebilmiştir. Tam da bu noktada ülkelerin hem ortaöğretim hem deyükseköğretimde medya okuryazarlığı eğitimine yüksek derecede önem vermeleri gerekliliğiortaya çıkmıştır.