Toplumsal, kültürel, siyasi ve ekonomikyapılardaki gelişmeler sonucunda pazarlama yöntemlerinin yeniden belirlenmesinesebep olan kriz sürecinde dijital gelişmeler çerçevesinde de değişim ve dönüşümyaşanmaktadır. Dijital gelişmelerin kendini gösterdiği bir alan olan dijitalpazarlamada krizler bağlamında hızlı bir dönüşüm geçirmektedir. Tüketimindijital ortama taşınması dijital pazarlama uygulamalarının da aynı ortamataşınmasına neden olmuş bununla birlikte sürece bağlı olarak da değişim dinamikbir yapıda olduğu için gerçekleşmeye devam etmektedir. Bu mecburiyetlerintüketicinin hayatına hızlı bir giriş yapması pazar payını arttırmak isteyenfirmalar çerçevesinde de hem pazar paylarını arttırmak açısından hem de dijitaluygulamaların kullanımına yönelik yeni stratejiler geliştirmesine nedenolmaktadır.
Dijital teknolojileri dahaaktif kullanan bireylerin teknoloji okuryazarlıkları da kriz bağlamında yenidönüşümler geçirmiş, Covid-19 özelinde uygulanan seyahat engelleri, sokağaçıkma yasakları gibi kısıtlamalar çerçevesinde bir nevi değişime zorunlu kalmıştır.Toplumsal bağlamda yaşanan zorunluluklar pazarlama yöneticileri vetüketicilerin yeni süreçlere zorunlu uyumlu olmanın ötesinde yeniliklerintasarlanmasında gönüllü olarak süreçte yer almasını sağlamaktadır. Firmalarınkrizdeki pazarlama süreçlerini değiştirmeleri tarihsel bir dönüşüme yol açmaktave hiçbir şey eskisi gibi kalmamakta, yeni ortam ve araçlar ile yeni birpazarlama dünyası oluşturmaktadır.